wtorek, 8 stycznia 2013

Kuchenne klimaty, czyli Nowy Rok z pysznościami

Mili, witamy gorąco w Nowym Roku, w kulinarno-kuchennych nastrojach. W 2013 stawiamy na przepyszne jedzenie dalekie od przypadkowego. Ten rok rozpoczęłyśmy z Nigellą Lawson i Jej tajskimi daniami, a teraz rozkoszujemy się niezwykle nieskomplikowanym owocowo-orzechowym deserem i zapachem, jaki się rozprzestrzenia w domu podczas jego przygotowywania.

Oto nasz niezawodny przepis, który przejęłyśmy ochoczo od zaprzyjaźnionej Izy:

3 duże jabłka + 3 gruszki (jeśli aktualnie brak gruszek pod ręka, wystarczą jabłka w ilości 5-6 sztuk),
garść suszonej żurawiny,
150 gramów rozdrobnionych obranych orzechów włoskich,
150 g masła,
150 g cukru (jeśli akurat mamy, chętnie wynieramy brązowy)
i tyle samo - 150 g mąki krupczatki.

Owoce kroimy w kostkę (my nawet nie obieramy jabłek i gruszek ze skórki, dzięki czemu są jędrniejsze), rozkładamy je równomiernie w naczyniu do zapiekania, a najlepiej w żaroodpornym naczyniu do pieczenia tart, posypujemy żurawiną i rozdrobnioną masą przygotowaną dzięki zagnieceniu masła & cukru & mąki krupczatki & orzechów. W zależności od piekarnika i upodobań pieczemy od 10 do 20 minut w 180 stopniach. Ja wolę nieco bardziej kruchą, podczas gdy moje znajome rozmiękczają ją dłuższym pobytem w piekarniku. Ważne aby całość była zrumieniona od góry.

Obłędnie smakuje, więc nie zwlekajcie, a na pewno oszołomicie domowników.


Ponadto powróciłyśmy do śniadań "z dzieciństwa" -  świeże, chrupiące bułki z masłem i marmoladą domową, do której serwujemy gorące mleko (czasem kawę :)). Przepis na marmoladę podamy Wam w sezonie na morele, a tymczasem prezentujemy domową zastawę, wśród której dominuje nasz ulubiony dzban z krową do kupienia na naszej stronie: http://tendom.pl/products/dzban-z-krowa.


Na zdjęciach także, mój synek Iwo, który pokochał zabawę w przesypywanie płatków śniadaniowych z jednego naczynia, do kolejnego... Mamom 2,5 latków szczerze polecam tę rozrywkę - Małego Iwa pochłonęła na ponad godzinę :)



Smacznego i do...!

13 komentarzy:

  1. Juz próbowałam tych pyszności,jesienią jak się zaczęły jabłka,to bez przerwy,teraz to mi się troche zapomniało,ale znów zrobie,pychota;))Robiłam tez ze śliwkami węgierkami,spróbujcie w sezonie,polecam.Pozdrawiam;)
    Jeżeli Wam Dziewczyny nie zrobi to problemu,to usuńcie weryfikacje obrazkowa,bo to jakis diabelski wynalazek,strasznie to denerwujące przy wpisywaniu komentarzy,a wszystkim to blogger serwuje.Wchodzi sie w projekt,chyba ustawienia,posty i komentarze i wyłącz weryfikacje obrazkowa.Jakby co to dzieki,pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za wiadomość! Chętnie spróbujemy śliwkowego wariantu, a i weryfikacja obrazkowa od ręki usunięta. Pozdrawiamy mocno!

      Usuń
  2. ależ apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo i mocno pozdrawiamy!

      Usuń
  3. dobry pomysł na 2,5 latków. Mojemu ostatnio tyle samo czasu zajeło chodzenie po domu i ciągnięcie za sobą materiałowego długiego paska:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) A tak, to też świetna zabawa. Tym bardziej, że pasek bywa strażackim wężem :) Pozdrawiam ciepło! Monika, Mama Iwa :)

      Usuń
  4. Mm. Smaczne jedzonko widzę na zdjęciach. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy gorąco przyrządzenie go - szybko i pysznie! Pozdrawiam ciepło i dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  5. Uwielbiam takie smakołyki :)
    Robię podobnie ale do kruszonki dodaję musli :)
    A zabawa dla maluchów świetna - najprostrze rzeczy sprawiają nawięcej radości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, takie proste zabawy cieszą niezwykle, tym bardziej, że wszystko, co do nich potrzebne zawsze mamy pod ręką. Świetny pomysł z muesli dodanym do kruszonki! Czy dodać je zamiast jakiegoś składnika, np. orzechów, czy po prostu dosypać muesli według uznania? :)

      Usuń
  6. Cudne klimaty ! a przepis wróży naprawdę kulinarny hit :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce zapiekane smakują wspaniale...kulinarny HIT zachęcamy do realizacji...gwarantowany sukces. Życzymy kulinarnych uniesień Kasia i Monika

      Usuń

Copyright © 2016 tenDOM... bo w domu najlepiej , Blogger